Jumaat, 9 Januari 2009

Baby Sitter...


Assalamualaikum...
sejak kejadian aku berhenti kerja 2, skrg aku just duduk kat umah je... bukan relax2 ye...bnyk lemak lah nampaknya aku nanti...hehehe...adalah jugak wat kerja...tolong mak kemas umah...kadang2 aku masak...basuh baju...lipat baju...sidai baju...sapu laman umah... sapu dalam umah...and now aku telah pun jadi baby sitter..hohoho...klakar pun ada jugak...budak yang aku jaga ni comel sangat nama dia Ain Syuhadah... actually bukan aku sorang je yg jaga mak aku n c's aku turut jaga... susah taw nak jaga budak kecik ni....lagi bayi...kalau nak makan kena suap, pastu kalau dia tut tut kena bersihkan najis dia... kena banyak bersabar lah yang penting...ni nak taip pun kena jaga dia jugak...dia tgh menyusu...hehehe....susah taw nak jaga budak ni...aku panggil dia Syuhada...cute giler.... by the way dia ni ank kawan kaka aku... mak dia n bapak dia kerja... yg kena jaga dengan mak aku.... yang aku paling suka tentang budak ni bila dia senyum n ketawa...cutenyer... hilang segala masalah bila tengok dia ketawa....bila tengok dia ketawa aku pun rasa nak ketawa jugak...sehari x jumpa dia rasa semacam je... hari 2 mak dia x hantar untuk mak aku jaga sebab mak dia cuti panjang... masa rasa pelik semacam... yelah x dapat x jumpa budak kecik ni kan? esok dia x datang mak dia cuti... alah mesti rindu kat dia.... kalau dia nangis, ada 3 cara je yang boleh wat dia diam drpd ngis 2... first kena bwk dia keluar rumah, dia suka tgok pandangan kat luar rumah...agaknya dah besar nanti dia akan suka nature.... second dia kena bagi pada mak aku, bila mak aku dukung jer dia senyap....hehehe budak ni kecik2 dah pandai memilih.... n lastly, dia senyap bila tengok kucing, huhuhu... tadi boleh nak tarik bulu kucing aku nasib baik aku lepaskan kalau tak habis lah kucing aku 2 x berbulu...hehehe....suka sangat ngan budak nie... wassalam
cute kan dia ni ar Ain Syuhada...







0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama